Misteriozna planina

Los Angeles Times je napisao inetersantan tekst o planini Shasta oko koje u zadnje vrijeme kruže nevjerojatne priče.

Planina Shasta, vrh Kaskade koji je hipnotizirao Johna Muira, je dugo vremena privlačila mistike, metafizičare i spiritualiste. Sada je jedan istražitelj u potrazi za „pričama i podacima“ za knjigu o Bigfootu i NLO viđenjima.

Neidentificirani leteći objekt snimljen u blizini vrha planine Shaste u Kaliforniji.

Mještanima se oglasi postavljeni u praonicama ili kao raklama u SuperSaver-u nisu uopće učinili čudnima.

Veliki je broj ljudi u stvari i potražio Briana Wallensteina, „istraživača u potrazi za pričama i podacima“ za knjigu o Bigfootu i NLO viđenjima.

Žena imenom Rudi je poslala e-mail u kojem javlja da je vidjela svijetli disk kako lebdi iznad planine Shaste. Priložila je fotografiju s kamere skijaškog odmarališta koja prikazuje svjetleću točkicu. (Pouzdano, mislio je Wallenstein).

Oko planine Shaste se često fotografiraju neobični cirkularni oblaci.

Čovjek imenom Larry je ponovio svoje vlastito istraživanje – uključujući telepatsku komunikaciju s „njima“ – koje je provodio kao pripremu za dan kada će se vanzemaljci otkriti zemljanima. (Previše tamo negdje, odlučio je Wallenstein)

Ljudi su ga povukli u stranu kako bi podijelili anegdote o misterioznim svijetlima i zvjezdanim vratima, ili kako bi mu šapnuli imena susjeda koji imaju za ispričati koju priču.

Ti neobični oblaci se nazivaju lentikularni oblaci i najviše se snimaju oko planine Shaste.

Uletjeli su susreti iz druge ruke: o šumskom rendžeru koji je pričao o tome kako je primjetio Bigfoota istočno od McCloud-a i o paru lovaca iz Weed-a koji su naišli na sjajnu kromiranu letjelicu na tamnoj planinskoj cesti.

„Njihove će priče umrijeti ako ovo ne učinim,“ rekao je nedavno Wallenstein iz svojeg doma ovdje u nekoj vrsti svetišta, velikog 21/2 akri, za šest mačaka koje mu služe kao muze. On je 56-godišnji kompjuterski tehničar i samoobjavljivani autor knjiga za djecu.

Planina Shasta, i njezin 14 162 stopa visok vrh često obavijen alpskim ružičastim sjajem i prekrivan oblacima u obliku leća, izazivaju strahopoštovanje. Kada ju je John Muir prvi puta ugledao: „ Bio sam udaljen pedeset milja, pješke, sam i umoran,“ napisao je 1874.god., „ali sva se moja krv pretvorila u vino i od tada nisam više bio umoran.“

Priča koju je tinejdžer iz Yreke napisao par godina kasnije, nešto sjeverozapadnije od planine – priču o naprednim bićima koja žive u kristalnom gradu ispod planine – zacementirala je Shastinu onozemaljsku reputaciju.

Planina je hvaljena kao mjesto energetskog vrtloga koji omogućuje prijelaz u metafizičku dimenziju: rodno mjesto spiritualnih osnova čije pristaše vjeruju da se mogu uzdići do vječnog carstva, i vruća točka za NLO-e koji se skrivaju u oblacima i ulaze u jezgru planine kroz misteriozne „portale“.

Novija su na repertoaru viđenja Bigfoota (riječ se upotrebljava za jedninu i množinu, poput hlača ili škara) koji je po nekim vjerovanjima nastao prelaskom u petu dimenziju.

„Planina Shasta je oduvijek pružala spiritualnu sliku, ali sada postaje sve popularnija,“ rekla je Karen Anderson, nadglednica u Gradskom uredu za posjetioce, koja procjenjuje da četvrtina turista dolazi upravo iz ovog razloga.

Internetska stranica ureda uključuje popis energetskih iscjeljitelja kako bi pomogli tražiteljima iz cijelog svijeta. Dućani sadrže kristale za „spiritualno hodočašće“. Kanalizirajuće seanse na koje se može svratiti, održavane su svake nedjelje u spiritualnom centru. Vodiči uz planinu vode na putovanja čiščenja duha u svako doba godine.

Među njima se nalazi i Ashalyn, a ona je poznata. Njezine posjete Shastinom vrtlogu također nude spiritualni put u Telos, svjetlucavo utočište za koje kaže da leži ispod planine i naseljen je visokim i mršavim bićima koja su pobjegla s potonulog kontinenta Lemurije prije 12000 god.

Iglice na karti u Ashalynom uredu označavaju domovine njezinih klijenata: japanski skup je najgušći jer se za planinu Fuji smatra da je ona Shastina sveta sestrinska planina. Rusija, Latinska Amerika i Kina pokazuju nedavniju aktivnost.

Iako ovo mjesto obiluje nevjernicima – kako je Anderson rekao, „Mi smo normalan grad. Imamo bolnicu. Imamo trgovinu živežnim namirnicama.“ – određen broj njih je vidjelo stvari koje ne mogu objasniti.

2008.god. je „Mount Shasta Herald“ izvjestio da je petero osoba tvrdilo da su bili svjedoci bešumnog leta jedne letjelice u obliku meduze iznad susjednog McCloud-a, s nečim za što se činilo da u sebi sadrži plameni gnjev.

„Zaista ne vjerujem u leteće tanjure,“ rekao je novinama dugogodišnji stanovnik Dick Cary, „ali znam da se događalo nešto čudno.“

Vruća proljeća i glečeri, uspavani vulkan na južnom kraju Cascade Range-a su oduvijek bili sveti za domorodačke Amerikance, a neki od njih su to koristili kao svoj središnji kreacijski mit.

Ponekad se lentikularni oblaci oko Shaste zadržavaju danima.

Ali jedan je tinejdžer iz Yreke, Frederick Spencer Oliver, 1880-ih raznio mistična vrata kada je tvrdio da su ga drevni stanovnici Lemurije koristili kao „kanal“ kako bi mogao napisati rukopis koji opisuje zakopani grad ograđen zidovima „kojeg su ispolirali draguljari, a iskopali divovi.“

Namnožio se broj stanovnika koji tvrde da govore u ime stanovnika tog podzemnog carstva.

Oliver je „prvi kanalizator u ovom području“ rekao je povjesničar William Miesse, koji je sakupio veliku bibliografiju o primarnim izvorima s planine i njezinu predaju za Fakultet Siskiyousa (College of the Siskiyous).

„Sada“ rekao je Miese,“ teško da možete izbjeći nekog kanalizatora dok hodate glavnom ulicom.“

U članku časopisa Los Angeles Timesa iz 1932.god., Edward Lanser je pisao o viđenjima „plamena s neobičnim crvenkasto-zelenim svijetlima“ sa prozora njegovog vlaka na putu za Oregon. „Lemurijanci“ povjerio mu se kolega suputnik.

Nakon što se vratio daljnjem istraživanju legende, Lanseru je rečeno da visoki muškarci iz potonule civilizacije pohađaju lokalne trgovine kupujući „enormne količine sumpora kao i mnogo soli.“

Za artikle se „uvijek plaćalo zlatnim grumenjem čija je vrijednost uvijek naveliko premašivala vrijednost kupovine“ kao sretan prilog ekonomiji planine Shaste.

Lanser se susreo s  još jednim duhovnim pokretom koji je gradio blizu planine: sljedbenici u ljubičastoj odjeći koji vjeruju da voljeni „Uzdignuti Učitelji“, među njima i Isus, mogu naučiti ljude kako da podignu svoje vibracijske razine i tako slobodno putovati između Zemlje i vječnog carstva. Ovaj je pokret još uvijek vrlo istaknut u Shasti.

Izvješća o viđenjima NLO-a su eksplodirala 1950-ih i ustraju do danas. Pojavljivanja Bigfoota, također zvanog Jeti, su stigla kasnije. Priče o patuljcima i vilama su začinile mješavinu.

„Bijela bi se Kraljica Lewisa Carolla, koja je slavno izjavila ‘Ponekad vjerujem i u šest nemogućih stvari prije doručka’ ovdje osjećala kao kod kuće,“ rekao je Michael Roesch, umirovljeni profesor s Fakulteta Siskyousa koji je pisao o folklornom segmentu projekta Shasta.

Roesch je rekao da su iskreni vjernici dobri susjedi koji „recikliraju i rado dijele zagrljaje“ ali se zapitao o posljedicama njihove kozmologije. „Ako vjerujete da mudrost stiže od 35 000 godina starog kanaliziranog duha imenom Ramtha, zbog čega bi se čovjek zamarao čitanjem Velikih Knjiga?“

Spiritualni je vodič Andrew Oser tvrdio obratno od toga u Planinskim Duhovnim Kronikama (Mountain Spirit Chronicles) – novinama koje Ashalyn objavljuje dvaput godišnje – da „u ovim vremenima brzih promjena postoji velika potreba za ljudima koji mogu održati svoju staloženost na područjima zemljotresa, nuklearnih katastrofa ili kolapsa banaka.“

„Baš kao i planina,“ napisao je, „oni odašilju umirujuću energiju koja utječe na sve oko njih.“

Wallenstein je studirao istočnjački misticizam i kao tinejdžer je napustio New Yersey i s vremenom stigao do planine.

Njegova se pretrpana kuća, ispunjena glazbenim instrumentima i bujnim biljkama, nalazi na jednakoj udaljenosti od planine Shaste i imponzantne Black Butte. Prema njegovim riječima, gometrija daje „šum“ jednoj od spavaćih soba.

Wallenstein, otac dvoje djece je prije nego što se posvetio kompjuterima i knjigama za djecu, posjedovao automehaničarsku radionicu.

Rekao je da njegov posljednji projekt proizlazi iz iskustva: 1987.god. je vidio obitelj Jetija kako se pojavljuje iz napuštene kolibe na planini. Kaže da gravitacijski obrat na jednom stupnju često uzbrdo vuče njegov Subaru. A što se tiče svemirskih letjelica, on je „gledao NLO-e…na njihovom putu u planinu.“

Wallenstein je nakon dvadesetogodišnjeg razmatranja knjige o lokalnim viđenjima rekao da je odlučio nastaviti „prije nego premine još više lokalnih stanovnika.“

Zbog vrtloženja toplog i hladnog zraka na Shasti, u praskozorje i za vrijeme zalaska Sunca, mnogi svjedoci imaju priliku ovjekovječiti predivne fotografije.

Njegov cilj: protresti pretpostavke onih koji se odupiru nepoznatom.

Wallenstein se obratio Pameli Padula za pomoć u nagovaranju neposlušnih svjedoka da mu se povjere. Njegov je razlog da netko njezine prošlosti – godine rada u stanici za nadgledanje požara i obitelj s regionalnim korjenjem u provedbi zakona – može pomoći u uvjeravanju starosjedilaca da im podjela viđenja neće prikačiti etiketu luđaka.

Padula je rekla da je kao tinejdžerica jednom vidjela malu trokutastu letjelicu kako nečujno lebdi u formaciji. Rekla je da su s njom to promatrali njezin dečko, sestra i buduća tazbina.

„Ne znam što sam vidjela,“ rekla je Padula, 51. „Ne znam je li to bilo nešto vanzemaljsko, ali za mene je svakako bilo  neidentificirajuće.“

Wallenstein je dugo istraživao granice između stvarnog i metaforičkog, uz veliku dozu zemaljskog humora. „Ja sam kozmičan,“ rekao je, „ali jedem meso.“ Za njega ovo istraživanje označava otvaranje mogućnostima.

„Ako o ovome razmišljate empirijski, onda mora postojati život diljem univerzuma,“ rekao je dok mu se glas ubrzao uz dozu ‘nije li to očito’ frustracije.“ Inače mi ne bismo bili ovdje.“

About The Author

Urednik

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.