97   Zaključni savjeti 1. Da nas proces umiranja, kad jednom počne, ne bi iznenadio, moramo naučiti stupnjeve rasplinjavanja četiri elementa i njihove prateće vanjske znakove, maločas iznesene, kao i unutrašnje znakove, opisane u kitici što slijedi. 2. Moramo paziti da, kad se približi smrt, dobre predispozicije pothranjujemo i aktiviramo kreposnim stavovima. 3.  Predznaci se smrti znaju pojaviti godinu-dvije prije njezina dolaska. Oni nas upozoravaju da se moramo pripremiti, no bolje se spremiti još i prije njih. Deveta kitica 0 neka bismo shvatili besmrtni način postojanja Kad se prikaze razne, zabunom našom stvorene, utvare jezive i strašne A napose kad se fatamorgana, dim i krijesnice ukazu 1 nestanu nositelji osamdeset predodžbi koje nas vode. Kad se četiri elementa rasplinu, pojavljuju se razne prikaze. Ponekad se neobične slike i zvukovi pojavljuju još i prije nego što oko i uho prestanu funkcionirati. I u mentalnoj se svijesti stalno pojavljuju razne vizije. Tako primjerice ljudi koji su preboljeli invalidizirajuću bolest znaju vidjeti strašan požar koji izaziva silan strah. Drugi 98   pak doživljavaju ugodne pa čak i zapanjujuće vizije te ostaju opušteni. Takve razlike nastaju zbog predispozicija stvorenih nekreposnim i kreposnim djelima u ovom i prijašnjim životima. Te razlike upućuju na vrstu i kvalitetu ponovnog rođenja koje se treba dogoditi, onako kao što kvaliteta svjetla na nebu pred izlazak sunca predviđa kakvo će tog dana biti vrijeme. Kako se četiri elementa rasplinjuju jedan po jedan, počinju se pojavljivati unutrašnji znakovi smrti. Ras-plinuće elementa zemlje u vodu stvara prikazu nalik na fatamorganu u pustinji; rasplinućc vode u vatru stvara priviđenje nalik na oblake dima iz dimnjaka ili rijetki dim što se širi kroz prostoriju; dok raspiinućc vatre u vjetar stvara prikaze nalik na krijesnice, ili iskre na dnu voka za prženje zrnja. (Rasplinuće elementa vjetra razmotrit ćemo u sljedećem poglavlju.) Ti znakovi – fatamorgana, dim, krijesnice i plamen, baš kao i još četiri koje ćemo sad opisati – pojavljuju se pred očima onih koji umiru postupno. Oni se ne pojavljuju u potpunosti pred onima koji umru naprasno, kao žrtve nesreće ili oružja. ZAKLJUČNI SAVJETI 1. Moramo shvatiti da bezbroj privida, od kojih su neki čak zastrašujući i užasni, a koji se znadu pojaviti pri umiranju, potječu od karme. Ne dopustimo da nas oni ometu. 99   2. Upoznajmo prve tri od osam prikaza: fatamorgana kao u pustinji, oblačići dima iz dimnjaka ili rijetki dim u prostoriji, te napokon krijesnice ili iskre u pepelu na dnu voka. Deseta kitica 0 neka bismo stvorili snažnu svijest o zbivanju u sebi i oko sebe Kad se sastojak vjetar počne rasplinjavati u svijest 1 prestaje stalno vanjsko disanje, a grube se dvojstvene pojave rasplinjuju, A sviće privid u liku svjetiljke na maslac. Svijest definiramo kao luminozni i spoznajni dio čovjeka. Ona je luminozna u dva smisla, to jest zato što joj je narav bistra i zato što svijest osvjetljava, ili razotkriva, poput svjetiljke što rastjeruje tamu tako da se predmeti mogu vidjeti. Svijest osim toga spoznaje predmete utoliko što ih bar registrira, čak i kad ih valjano ne raspoznaje. Svijest nije sazdana od stanica, atoma ili čestica, nego od trenutaka. Zbog toga se svijest i materija u svojoj biti razlikuju, te stoga imaju i različite supstancijalne uzroke. Materijalne stvari za supstancijalne uzroke (nazvane tako zato što oni stvaraju supstancu, ili temeljni entitet, posljedice) imaju materijalne stvari, i to zato što između supstancijalnog uzroka i supstancijalne posljedice mora postojati nekakva temeljna srodnost naravi. Tako je primjerice glina supstancijalni uzrok zemljanog lonca. Supstancijalni uzrok samog uma mora biti nešto što je luminoz- 100   no i misaono – a to je prethodni trenutak uma. Stoga svaki trenutak svijesti mora za svoj supstancijalni uzrok imati prethodni trenutak svijesti, što znači da mora postojati kontinuum uma koji nema početka. Baš se takvim zaključivanjem i dolazi do ciklusa ponovnog rođenja koji nema početka. Osim toga, postoji li i samo jedno točno sjećanje na ponovno rođenje, već je i to samo po sebi dovoljna indicija -jer ne mora se baš svatko sjećati toga. Nepostojanje prijašnjih i budućih života nije bilo nikad izravno opaženo, dok postoje potvrđeni slučajevi jasnog sjećanja na prijašnje živote. Usprkos činjenici da tijelo pri svom rastu i opadanju ovisi o vanjskim uvjetima, ono je ipak obdareno životom, pa kad životna sila mine, ono brzo istrune i pretvara se u truplo. Bez obzira koliko prije bilo pristalo i lijepo, na koncu ipak postane truplo. Proana-liziramo li životnu silu koja sprječava truljenje tijela, vidjet ćemo da se ona krije u umu. Tijelo od raspadanja štiti baš to što je spareno sa sviješću. Ono što se prenosi u sljedeći životni vijek zapravo je kontinuitet uma.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

About The Author

Urednik

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.