111   pa se sasvim odrekla svjetovnog života, ostavila sav imetak i pošla na hodočašće. Tako je stigla i do Drikunga, gdje je u brdima pokraj tog mjesta upoznala jako starog lamu koji je tada imao već oko osamdeset godina. Lama je imao dvanaestak učenika. Ispričala mi je kako je u dvije zgode vidjela redovnike kako mašući šalovima kao krilima lete s vrha na vrh brda. To je vidjela vlastitim očima. Ako je to istina, to onda nije samo magični podvig, nego djelo koje je omogućilo prakticiranje vjetar-joge. Ti redovnici, koji su živjeli u zabiti sa starim lamom, očito su se bili sasvim povukli iz svijeta, i zacijelo su olabavili čvorove na kanalima. Meni se čini da su oni osim toga uvidjeli i prazninu opstojanja u sebi, baš kao i da su bili obdareni altruizmom prožetim ljubavlju i sućuti. Bili oni mudraci ili ne, ipak su došli do esencije razumijevanja-praznine. Kapi esencijalnog fluida u tijelu U središtu su kanala-kotača kapi, bijele na vrhu i crvene na dnu, i baš se na njima temelji i tjelesno i duševno zdravlje. Na tjemenu prevladava bijeli element, a u solarnom pleksusu crveni. Te točke potječu od one najključnije kapi u srcu, koja je velika kao veliko gorušičino zrno ili maleno zrno graška, te je kao i ostale, s gornje strane bijela, a s donje crvena. Budući da ona postoji do smrtnog časa, tu kap u srcu zovemo »neuništivom kapi«. U toj kapi prebiva vrlo suptilni živodajni vjetar; u trenutku se smrti svi vjetrovi na koncu rasplinjuju u njoj, a tad svane i jasno svjetlo smrti. 112   A sada, naoružani tim činjenicama o razini svijesti, kanalima i kapima esencijalnog fluida kao podlogom, vratimo se i pogledajmo kako se razine svijesti rasplinjuju u konačnim fazama umiranja. NIZANJE ČETIRI ZAVRŠNE FAZE SMRTI Četiri završne faze smrti počinju s tri razine suptilnoga uma a zaključuju se jednom fazom vrlo suptilnog uma. Kad uminu grube razine svijesti, pojavljuju se suptilne faze uma. Dok prolazimo kroz te tri razine, svijest nam postaje sve manje dualistička, i to zato što sve više slabi osjećaj za razlikovanje subjekta i objekta. 5. faza. Kad se raspline svih osamdeset koncepcija grube razine svijesti, pojavljuje se prva od tri suptilnije razine svijesti, jarko bijela pojava koja sviće sama po sebi. To je luminozna otvorenost, nalik na jesensko nebo prožeto bijelim svjetlom. U takvom se umu ne pojavljuje ništa drugo. Buddhistička tradicija uzima kao primjer jesensko nebo zato što su u jesen u Indiji, iz koje je poteklo to učenje, već prestale monsunske ljetne kiše, poslije čega nebo ostaje čisto od oblaka i umiveno od prašine. Baš onako kao što je nebo, ili prostor, zapravo samo odsustvo prepreke, tako su i sada nestale grube koncepcije, ostavljajući za sobom osjećaj otvorenosti. Prvo od ta tri suptilnija stanja zovemo »prikazom« zato što sviće prikaza nalik na mjesečinu, iako izvana ne blista takvo svjetlo. Takvo stanje zovemo i »praznim«, zato što je ono izvan osamdeset koncepcija i vjetrova na kojima one jašu. ;                                                               113   A evo što se u petoj fazi zbiva na fizičkom planu, pa makar i izvan onoga što samrtnik doživljava: (1) Vjetrovi u lijevom i desnom kanalu iznad srca ulaze u središnji kanal kroz njegov otvor na tjemenu. (2) Zahvaljujući tome, čvor se kanala na tjemenu olabavljuje. (3) To, sa svoje strane, izaziva silazno gibanje bijele kapi vodene naravi što prebiva na tjemenu; kada kap stigne na vrh šesterostrukog čvora lijevog i desnog kanala u srcu, sviće jarko bijelo priviđenje. 6. faza. Kad se um bijelog priviđenja i njegov vjetar rasplinu u um jačanja priviđenja, samo po sebi sviće živo narančasto-crveno priviđenje. To je još svjetlija otvorenost, nalik na jesenje nebo čisto od oblaka i prašine te prožeto narančasto-crvenim svjetlom. U tom se umu ne pojavljuje ništa drugo. To stanje zovemo »jačanje priviđenja« zato što se i u njemu pojavljuje prikaza nalik na vrlo živo sunčevo svjetlo, no i u ovom slučaju takvo svjetlo nipošto ne blista izvana. To se stanje osim toga zove i »vrlo prazno« zato što nadilazi um prikaze i vjetar na kojem ona jaši. Fizičke pojave: (1) Vjetrovi u lijevom i desnom kanalu ispod srca ulaze u središnji kanal kroz njegov niži otvor na dnu kralježnice ili spolnoga organa. (2) Zahvaljujući tome, dolazi do opuštanja čvorova kanala-kotača u spolnom organu i pupku. (3) To izaziva uzlazno gibanje crvene kapi (koja izgleda kao okomita crtica) u sredini kanala-kotača u pupku. Kad se on pomakne taman do ispod čvora lijevog i desnog kanala u srcu, sviće narančasto-crveno jačanje priviđenja.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

About The Author

Urednik

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.