Najbolji među joginima koji ne uspiju za života postići buddhinstvo, umjesto stupanja u prelazno stanje stječu iluzorno tijelo. Obični ljudi koji su nesposobni ustati u iluzornom tijelu zato što nisu dosegli više shvaćanje, djelovanjem karme prelaze u obično prelazno stanje. Ako nam se to dogodi, moramo smjesta prepoznati i shvatiti svoju situaciju. Kad se jasno svjetlo ugasi, pa preostalih sedam stanja počnu svitati obratnim poretkom, to je znak početka prelaznoga stanja. I sada, na početku stanja što postoji između dva života, mi prolazimo kroz osam stanja, baš kao što nam se događa kad se probudimo ili počinjemo sanjati, vraćamo se iz nesvjestice ili orgazma. 8. jasno svjetlo 7. jarko crno nebo uma 6. jarko narančasto-crveno nebo uma 5. jarko bijelo nebo uma 4. plamen svjetiljke 3. krijesnice 2. dim 1. fatamorgana 145   Kad zaspemo, u snu se pojavljujemo u sanjanom tijelu, pa stoga i u prelaznom stanju najednom stječemo tijelo analogno onom u kojem ćemo se ponovno roditi. To je tijelo počesto nalik našem budućem u dobi od oko pet do šest godina. Baš kao i sanjano tijelo, i ono je sazdano iz uma i vjetra. Vjetar na kojemu jaše um jasnoga svjetla sup-stancijalni je uzrok tog tijela, ali je on i međuzavisni preduvjet koji doprinosi stvaranju uma prelaznoga stanja. I obratno, um je jasnoga svjetla supstancijalni preduvjet uma prelaznoga stanja i međuzavisni preduvjet koji doprinosi stvaranju tijela bića u prelaznome stanju. Bio jednom jedan redovnik-službenik iz reda Ge-luk; bio je dobar učenik, a osim toga i vrlo hrabar. Kad je Kineska oslobodilačka armija stigla u Chambo u tibetskoj pokrajini Kham i »oslobodila« je, on je bio podređen predstavniku tibetske vlade koji je živio kraj tog područja. Predstavnik je smatrao kako je važno sastati se s Kinezima, pa je svoje podređene upitao bi li netko na to bio spreman, no svi su se – osim tog redovnika-službenika i još jednoga -bojali poći. Taj mi je čovjek, pouzdan i hrabar, ispričao kako mu je mati jednom zgodom rekla: »Sad ću duboko zaspati, i nemoj me dirati.« I tako je čitav tjedan bila u dubokom snu, poslije čega se vratila. Za taj tjedan dana njezina je duša, ili um, obišla razna mjesta. Njezin mi sin nije imao razloga lagati, i nije mi samo prenosio glasine. U ovom slučaju nije bila riječ o umiranju i povratku iz smrti, nego najvjerojatnije o posebnom tijelu iz sna. U tom prelaznom stanju, budući da nam je tijelo sazdano od vjetra i uma, mi posjedujemo svih pet osjetila, ali nam je tijelo bistro kao duga, te ne baca sjenu, a niti za nama ostaju otisci stopa. Zahvaljujući magičnoj moći kar- 146   me mi smo prirodno obdareni sposobnošću putovanja, i to izvanredno brzog, oko ovog svjetskog sustava i kroza nj, i pritom nam ne smetaju ni zemlja, ni kamenje, ni brda, ni zgrade; pa ipak, kad jednom uđemo u utrobu svoje nove majke, više ne možemo otići. Iako se možemo obraćati rodbini, prijateljima i drugim ljudima, oni nas ipak ne čuju i zato nam i ne mogu odgovoriti. A ne vidimo ni sunca, ni mjeseca, ni zvijezda. Unatoč tome što prije nismo bili obdareni vidovitošću, sad smo je stekli – pa makar i u ograničenom opsegu. Otkrijemo li znakove da smo u tom stanju, trebamo pomisliti: »Umro sam i sad prebivam u prelaznom stanju.« Poslužimo se moćju koju nam daje svijest o zbivanju, eda bismo tako shvatili kako su ugodne i neugodne prikaze u prelaznom stanju tvorevine zabludjela uma, pa onda shvatimo i to da nema nikakva smisla vezivati se uz ugodno niti se ljutiti na neugodno. Zamislimo umjesto toga da smo iznikli u iluzornom tijelu, i shvatimo da različiti prividi i patnje što ih donose smrt, prelazno stanje i ponovno rođenje, nemaju nikakvo opstojanje u sebi, da oni nisu istinski. Spoznajmo da te pojave nastaju zbog naših ranijih djela (karme), te da zapravo ne sadrže ni mrvicu istinskih zbivanja. Baš kao što u božanskoj jogi aktivno zamišljamo kako je sve neograničeno čisto, sazdano iz sućuti i mudrosti, tako sada u prelaznom stanju sva prividna bića doživljavamo kao bogove i božice, i sve prividne ambijente kao prekrasne kuće, te se tako odvajamo od svakog neraspoloženja prema ružnom i sklonosti prema lijepom. Tada težimo tome da sve što sviće sagledavamo kao nešto prazno od opstojanja u sebi, a sve što je prazno, kao hir blaženstva, hir božanstva.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

About The Author

Urednik

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.