147   Zaključni savjeti 1. Jako je važno prepoznati znakove da smo u prelaznom stanju. 2.  U svim ugodnim i neugodnim prividima i doživljajima trebamo vidjeti samo izraz vlastite dobre ili loše karme. 3. Umjesto da vidimo to što nam dolazi pred oči, zamislimo da smo iznikli u iluzornom tijelu, sva prividna bića zamislimo kao idealne izraze sućuti i mudrosti, a sve prividne okoliše kao prekrasne kuće. 4. Suzdržimo se od gnušanja nad ružnim i divljenja pred lijepim. 5.  Shvatimo da su različite pojave, baš kao i patnja što ih donose smrt, prelazno stanje i ponovno rođenje zapravo prazni od opstojanja u sebi, da oni ne postoje sami po sebi. Šesnaesta kitica O neka bismo se rodili u čistoj zemlji Kroz jogu koja preobražava vanjsko, unutrašnje i tajno Kad pojave se razni znaci – četiri zvuka prek-retanja elemenata Tri strašna privida i neizvjesnosti. Dok smo živi, svi vjetrovi i koncepcije utonuli su u uobičajene obrasce i nisu u našoj vlasti. U prelaznom pak stanju vjetrovi, ili energije, povezani s četiri elementa izokreću svoje uobičajene obrasce i pritom se stvaraju zastrašujući zvuči. Kad se ruši vjetar zemlje, on silno tutnji 148   kao da se ruše planine. Kad se ruši vjetar vode, čuje se lomljava pobješnjela oceana. Kad se ruši vjetar vatre, divlja huk silnog šumskog požara. A kad se ruši vjetar vjetra, tad urla zavijanje užasnog uragana. Osim toga se pojavljuju zastrašujuće prikaze paklenih bića, gladnih utvara i životinja koje su projekcije naše vlastite karme. Neka se od njih pojavljuju kao Gospodar Smrti, pa vitlaju oružjem i viču: »Udri! Ubij!« pa nas obuzme silan strah. Mjesto na kojem se nalazimo, društveni oslonci, ponašanje, hrana, prijatelji i osjećaji postaju posve neizvjesnima. Neizvjesnost mjesta znači da stalno stižemo na različita mjesta. Neizvjesnost oslonaca znači da tražimo zaštitu u prolaznom: mostovima, zdencima i tako dalje. Neizvjesnost ponašanja znači da se u hipu mijenjamo i letimo na sve strane poput perca za vjetru. Neizvjesnost hrane znači da vidimo slasna jela, ali ih ne možemo jesti ukoliko nisu namijenjena baš nama. Neizvjesnost prijatelja znači da se počinjemo družiti sa svakim bićem koje slučajno naiđe. Neizvjesnost osjećaja znači da doživljavamo nagle promjene raspoloženja – gdjekad smo veseli, gdjekad se osjećamo bolno, gdjekad tužno, srdito i tako dalje. Osim toga, u tom se prelaznom stanju pojavljuju tri strašne gudure – silna crvena gudura ako nama vlada požuda, silna siva gudura ako nama vlada neznanje, i silna crna gudura ako nama vlada mržnja. Osim toga se pojavljuju još i četiri staze koje nam govore o našem sljedećem životu. Ako je pred nama, pa ma gdje da krenuli, staza bijeloga svjetla, to znači da ćemo se roditi kao bogovi ili polubogovi. Ako je staza od žutog svjetla, u sljedećem ćemo životu biti ljudi ili životinje. Ako je staza od crnoga svjetla, to nam govori da ćemo se ponovno roditi kao pakleno 149   biće. Ako je staza od crvenog svjetla, to nam govori da ćemo se roditi kao gladni duhovi. U prelaznom stanju, tijelo onoga tko će se ponovno roditi kao pakleno biće ima boju nagorjele klade; onoga tko će se roditi kao životinja, boju dima; budućega gladnog duha boju vode, tijelo onoga tko će se roditi kao bog carstva želja ili kao čovjek, boju zlata, a budućeg boga carstva oblika, bijelu. I smjer našega kretanja odražava naše ponovno rođenje. Prelazni oblici paklenih bića, gladnih duhova i životinja padaju strmoglavce. Prelazni oblici bogova iz carstva želja (što nam naviješta ponovno rođenje sred velikih užitaka) i ljudi idu ravno naprijed. Prelazni oblici bogova iz carstva oblika (što naviješta rođenje u silnoj koncentraciji) gibaju se prema gore. To prelazno stanje zna potrajati i samo jedan trenutak, napose ako nam je kreposna karma posebno jaka, što se događa ako smo u sebi stvorili jaku ljubav i sućut, ili pak jaku želju da se ponovno rodimo u Zemlji Čistoće, ili pak kad je u nama jaka namjera da se rodimo za dobrobit drugih ljudi. To prelazno stanje zna potrajati samo jedan trenutak ako je u nama posebno jasna nekreposna karma, zato što smo, primjerice, ubili oca ili majku. U svim će nas drugim slučajevima tjerati karma obdarena različitim slučajevima svjetla i tame, pa ćemo samo letati na sve strane i tražiti u što da se ponovno rodimo. Ako se to ne dogodi za sedam dana, to prelazno biće umire. Baš kao što se, na početku buđenja iz sna, naše snovito tijelo rasplinju-je poput daha na zrcalu, tako se i naše vjetreno tijelo u prelaznom stanju rasplinjuje s gornjeg i donjeg kraja, i taj proces završava u srcu. U toj malenoj smrti, mi brzo prolazimo kroz osam faza umiranja i to u normalnom poret-

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

About The Author

Urednik

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.