150   ku, no potom ponovno izničemo u novom prelaznom stanju – ovaj put obrnutim poretkom. U krajnjem slučaju taj se sedmodnevni proces može nastaviti kroz sedam takvih »ponovnih rođenja« u prelazno stanje, što dakle, sve u svemu traje četrdeset devet dana. Neki vele da je dan u tom stanju razmjeran dužini dana bića u čijem ćemo se obliku ponovno roditi – što znači da on u slučaju nekih bića može biti i izvanredno dug – no drugi opet vele da je taj dan dug koliko i naš ljudski dan. No vratimo se pjesmi. Usred svih tih raznih privida, mi nastojimo ostati mirni i nastojimo postići (1) da naš vanjski okoliš bude prividno sazdan od prekrasnih, neprocjenjivih kuća i okućnica, (2) da nam naša unutrašnja bića (poput paklenih bića, gladnih duhova, životinja, ljudi, polubogova i bogova) izgledaju kao božanstva (bića čija se bit svodi na sućut i mudrost), i (3) da postignemo da nam se tajne (naša vlastita svijest i misli) pričinjaju kao sabrano meditiranje blaženstva stvorenog shvaćanjem praznine. I zato, bez obzira kakav se znak pojavio, svaki se od njih dade izokrenuti vježbom, pa ćemo se baš zahvaljujući njoj nedvojbeno roditi u lijep život. Zahvaljujući moći triju joga koje zamišljaju da su vanjsko, unutrašnje i tajno čisti, mi zapravo težimo za tim da zatvorimo vrata pred rođenjem u nečisti život u našem cikličkom postojanju, te da se umjesto toga ponovno rodimo u posebnoj, uzvišenoj zemlji izdignutoj iznad zagađene karme i loših emocija – u zemlji u kojoj možemo nastaviti vježbati svoju dušu. 151   Zaključni savjeti 1. Moramo biti spremni na to da će se u prelaznom stanju možda pojaviti mnogi neobični prividi, i to kako prelijepi, tako i strašni. Zato već sada moramo shvatiti: Sto god da se pojavi, da se preobraziti maštom. 2.  Moramo biti mirni. Zamislimo svoj okoliš kao lijepe kuće podignute u spokojnom krajoliku. Zamislimo da je bit svih bića sućut i mudrost. Smatrajmo i vlastitu svijest blaženim umom što shvaća prazninu. 3. To će nam pribaviti ponovno rođenje na mjestu na koje- mu možemo nastaviti vježbati radi postizanja dublje duhovne spoznaje. 152 10 Osiguranje povoljnog ponovnog rođenja Bez obzira koliko blago stekli, Kad krenemo u drugi život Sami smo, bez žene i djece, Bez odjeće, bez prijatelja, Poput čovjeka kog porazi dušman u pustinji. Pa kad nemamo čak ni svoje ime, Što nam je o drugome i misliti? Buddha Sedamnaesta kitica O neka bismo se ponovno rodili u najvišem obliku održavanja života, u čovjeku koji vježba tantru i okrenut je nebu Ili tijelu samostanskog ili svjetovnog učenika koji će ovladati trima oblicima vježbe 153     / neka bismo dovršili ostvarenje puta u dva stupnja, stvaranjem i dovršavanjem, I tako brzo stekli Buddhino tijela – Istinu, Potpuno blaženstvo i Zračenje duha. Povezivanje sa sljedećim životom, dok smo još u prelaz-nom stanju, proces je u kojem se pojavljuju privlačnost i odbojnost. I životinje koje se rađaju iz jaja, dakle izvan tijela, kao i bića što se rađaju iz maternice, vide roditelje ili u spolnom snošaju ili u njegovoj slici, i pritom se u njima stvara želja za roditeljem suprotnog spola i odbojnost prema roditelju istog. Kad prelazno biće poželi zagrliti onog koga želi, najednom od svega vidi samo njegov spolni organ, i zbog toga se naljuti. Na taj način privlačnost i odbojnost dovode do konačne smrti bića prelaznoga stanja. Sad moramo reći da na taj način prelazno stanje završava samo ponekad, zato što umjetna oplodnja proturječi onome što govore neki naši spisi – određenije govoreći, da roditelji moraju ležati zajedno u stanju jake spolne uzbuđenosti. Danas, međutim, očevo sjeme možemo čuvati u laboratoriju, i zatim ga, bez ikakvog spolnog uzbuđenja, ubaciti u majčinu maternicu. Taj postupak koji proturječi nekim našim svetim spisima danas je postao dio stvarnosti, i mi to moramo prihvatiti. Kao sljedbenici tradicije Samostanskog sveučilišta Nalanda iz stare Indije, mi moramo prihvaćati i razum i istraživanje. A s tog je stanovišta naše uobičajeno objašnjenje nepotpuno. Recimo, međutim i to da čak i u buddhističkim svetim spisima nalazimo priču o bračnom paru koji se odlučio na celibat, pa je on prešao u redovnike, a ona u redovnice. Jednoga je, međutim, dana muž, pod utjecajem 154 _________ sjećanja na prošlost, nasrnuo na svoju bivšu ženu. Kad joj je dotakao tijelo, na njezinu se odjeću izlilo njegovo sjeme. Kasnije je i ona potpala pod dojam uspomena, pa nešto ejakulata stavila u rodnicu. Nakon nekog se vremena rodilo dijete. Tako, dakle, čak i taj stari buddhistički spis proturječi učenju da do začeća dolazi samo kad se par nađe u spolnom zagrljaju.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

About The Author

Urednik

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.