Slično se tome priča da se čak i loza samog Shakvamuni Buddhe dade pratiti sve do čovjeka koga su zvali Sunčevim Prijateljem, i to zato što je sjeme njegova oca, koje je palo na list, zagrijalo sunce, pa se tako stvorilo dvoje djece. Te dvije priče, koje su nekad izgledale kao bajke, danas je ostvarila znanost, lako se općenito može reći da do začeća u pravilu dolazi pod izvjesnim okolnostima, ipak treba dodati da to baš nije uvijek tako. U skladu s tim, konac prelaznoga stanja ne mora nužno predmnijevati privlačnost prema roditelju suprotnog spola niti silnu razočaranost što na kraju vidimo samo spolni organ. Dok traje umiranje prelaznoga stanja, biće brzo prolazi kroz osam faza i to normalnim redom: 1. jasno svjetlo 2. jarko crno nebo uma 3. jarko narančasto-crveno nebo uma 4. jarko bijelo nebo uma 5. plamen svjetiljke 6. krijesnice 7. dim ¦8. fatamorgana 155   U trenutku začeća, biće prolazi kroz preostalih sedam, ali obratnim redom: 7. jarko crno nebo uma 6. jarko narančasto-crveno nebo uma 5. jarko bijelo nebo uma 4. plamen svjetiljke 3. krijesnice 2. dim 1. fatamorgana O tome kako biće ulazi u maternicu postoje različite pretpostavke. Neki spisi govore da ulazi kroz muškarčeva usta ili tjeme, pa zatim prolazi kroz njegovo tijelo i kroz falos napokon dospijeva u maternicu. Drugi pak tekstovi kazuju da biće u maternicu ulazi izravno kroz ženinu rodnicu. Čovjek u kojemu prevladava vrlina pritom će se osjećati kao da ulazi u ugodnu kuću i čuje ugodne zvukove. Čovjek pak u kojem prevladava opakost, osjećat će se kao da ulazi u močvaru ili tamnu šumu usred razuzdane halabuke. Vrlo suptilni vjetar i um bića ulaze u materijal (jajašce ili spermatozoid) što ih daju roditelji. U fetusu, koji je u tom trenutku velik kao poveće zrno gorušice, stvara se središnji kanal, baš kao i desni i lijevi kanal koji ga triput obilaze. Tada se uzlazni i silazni vjetar počinju gibati u svojim smjerovima i sva se tri kanala produžuju. Tako se tijelo postupno razvija da bi napokon izašlo iz maternice. Stalnim održavanjem duhovnih vježbi, kako je to objašnjeno u prethodnim kiticama pjesme prvog pančen-la-me, možemo postići da se ponovno rodimo u posebnom fi- 156   zičkom tijelu, koje nas održava na životu, a u kojem ćemo biti sposobni dovršiti ostatak puta tantre koji vodi do punog prosvjetljenja. Tako se možemo ponovno roditi na neobičnim mjestima na kojima žive bića zvana »nebo-žitelji« i koja prakticiraju tantru, ili pak na drugim, običnijim mjestima na kojima postoje učenje, gurui i sloboda vježbanja duha. Pri takvim povoljnim ponovnim rođenjima mi polažemo zavjet o čistoći života, pa dolazimo u posjed tri dara – moralnog života, sabrane meditacije i mudrosti – kao korijena našeg duhovnog napretka. Polazeći od toga kao temelja, trudit ćemo se dovršiti ostvarenje dvaju stupnjeva Najviše joge tantre: ¦   božanske joge udružene s meditacijom o praznini i osmerim znakovima smrti, ¦   božanske joge udružene s meditacijom o praznini, povlačenjem vjetrova u središnji kanal i aktualizacijom dubljih razina svijesti. Kroz te ćemo stupnjeve prevaliti preostale korake do buddhinstva, stanja potpunog služenja drugim ljudima. Završna želja u pjesmi prvog pančen-lame odnosi se baš na takav budući život. Ne zaboravimo, krajnji je cilj buddhističkog vježbanja duha služenje drugima, a da bismo dosegli najdjelotvornije stanje služenja, moramo najprije ostvariti čistoću tijela i uma. A cilj je pomoći golemom broju osjetilnih bića i to na bezbroj načina. Kad vježbamo, ne smijemo dopustiti da duhovni put bude tek nešto izvan nas, nego svoj vlastiti um moramo pretvoriti u duhovni put. U suprotnom, makar i počnemo marljivo vježbati, nakon nekog ćemo se vremena umo- 157   riti, pa će nam sve to postati čak i dosadno. I nemojmo samo recitirati riječi pjesme prvog pančen-lame zvane Zelje za oslobađenjem iz opasnog tjesnaca prelaznoga stanja, za oslobađanjem junaka od straha, nego ih svakodnevno i usvajajmo refleksivnom meditacijom, unosimo njihovo značenje u svoj um. To je moj savjet. ZAKLJUČNI SAVJETI 1. Usmjerimo svoje ponovno rođenje tako da se rodimo s tijelom i u prilikama koji nam omogućuju da stignemo do kraja započetog duhovnog puta. 2.  Cilj je potpunog prosvjetljenja potpuno služenje drugima. 158 11 Svakodnevna razmišljanja o pjesmi Baš kao što se snažna struja slapa Ne može natrag okrenuti, Tako je i gibanje života ljudskog

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

About The Author

Urednik

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.